czwartek, 11 września 2014

Domowy przecier pomidorowy

W tym roku po raz pierwszy podjęłam wyzwanie zrobienia domowego przecieru pomidorowego w słoiki. Ten przebłysk geniuszu był strzałem w dziesiątkę. Przecier jest rewelacyjny, można z niego zrobić pyszną zupę pomidorową, sos do makaronu czy pizzy. Boskość, serio:) 
Najlepsze na domowe przetwory są pomidory podłużne, mięsiste, u mnie lima. Można ich nie blendować, wtedy zachowają swój kształt i zamiast przecieru będziemy mieć pelati w słoikach. Ja swoich nie obierałam ze skórki i nie wycinałam gniazd nasiennych, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie aby tak zrobić.
Ważne jest, aby słoiki były czyste i suche. Ja słoiki wyparzam w piekarniku. następnie wkładam do nich gorący przecier, szybko zakręcam i stawiam do góry dnem.



1 kg pomidorów np. lima
pół cebuli
pół łyżeczki soli
3/4 łyżeczki cukru

Z pomidorów usuwam szypułki, następnie kroję na połówki. Wszystkie składniki blenduję (u mnie przy pomocy thermomixa), wrzucam do gara i gotuję do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Ja redukuję miąższ do polowy, nabiera on pięknego koloru, jest gęsty i aromatyczny. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz